دانلود فایل(بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست)

بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست|50685034|bfy50542171|
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 143.0 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 12
بنام خدا
طرح مساله مقاله اجزاء نظام برنامه درسی در سطح ستاد اجزاء نظام یاد گیری در سطح صف

هدف فرهنگ مدرسه
انتخاب محتوی
روش های سازماندهی محتوی کتاب درسی
ارائه محتوی
معلم
ارزشیابی
دانش آموز




اهداف اساسی طرح ارزشیابی توصیفی بهبود کیفیت فرایند یاددهی- یادگیری
فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف فرهنگ 20 گرایی
تاکید بر اهداف آموزش و پرورش به جای تاکید بر محتوای کتاب ها
فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف حاکمیت مطلق امتحانات پایانی در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان
افزایش بهداشت روانی محیط یاد دهی - یادگیری با کاهش فشارهای روانی ناشی از نظام ارزشیابی موجود
راهبرد های تحقق اهداف طرح ارزشیابی توصیفی تغيير تأكيد از ارزشيابي پاياني به ارزشيابي تكويني
تغيير مقياس فاصله‌اي (20 – 0) به مقياس ترتيبي (در حد انتظار، نزديك به انتظار، نيازمند تلاش بيشتر)
تنوع‌بخشي به ابزارهاي جمع‌آوري اطلاعات
تغيير در ساختار كارنامه
تغيير در مرجع تصميم‌گيرنده درباره ارتقاء دانش‌آموزان ابزارهای ارزشیابی توصیفی
كارنامه ارزشيابي توصيفي،
چك ليست ها
برگ ثبت گزارش
پوشه كار صلاحیت های سنجش
استانداردهاي اخلاقي وقانوني
استاندارد های سود بخشی
استانداردهاي قابليت اجرا
استانداردهاي دقت و صحت

برخی ازیافته ها و پیشنهاد های ارزشیابی اجرای پیش آزمایشی طرح ارزشیابی توصیفی در سال تحصیلی 82- 1381 این اطلاعات در تیر ماه 1382 در اختیار مسئولان طرح قرار گرفت و در وبلاگ ارزشیابی توصیفی نیز منتشر شد:
یافته ها:
ارتباط مفاد طرح ارزشيابي توصيفي با برنامه درسي پايه اول ابتدائي ساختاري نبوده وگسسته است.
ابزارهاي چهار گانه ارزشيابي توصيفي اشكالات زيادي دارد ودرچارچوب يك برنامه درسي منسجم براي پايه اول ابتدائي بايد تغييرات اساسي در آن متناسب با برنامه درسي ومقتضيات آموزشي صورت گيرد.
حجم كتابهاي درسي پايه اول ابتدائي حتي دو كتاب جديد بخوانيم وبنويسيم خيلي زياد بوده و امكان تحقق بخشيدن وسنجش ميزان تحقق اهداف مطرح شده در كار نامه توصيفي رااز دانش آموزان ومعلمين گرفته است.
طرح ارزشيابي توصيفي در سطح وزارتخانه،استان،مناطق ومدارس سازماندهي وحمايت كافي ومناسب ندارد.
پیشنهاد ها:
به برنام...